Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - syyskuu 2016
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 473 000
Viikot: 1-39/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 411 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 24 t 37 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 32 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,3 %24,0 %1 336 00091 %
Yle TV212,8 %11,4 %1 221 00083 %
Yle Teema2,9 %3,7 %927 00063 %
Yle Fem2,0 %2,4 %820 00056 %
Yle yhteensä45,1 %41,5 %1 388 00094 %
MTV315,8 %19,4 %1 283 00087 %
Sub3,1 %3,3 %938 00064 %
AVA2,2 %2,3 %733 00050 %
C More Total2,7 %1,9 %262 00018 %
MTV yhteensä23,8 %26,9 %1 333 00091 %
Nelonen9,8 %12,1 %1 198 00081 %
Jim2,9 %3,0 %828 00056 %
Liv2,3 %2,1 %847 00057 %
Hero1,2 %1,5 %569 00039 %
Nelosen maksukanavat0,6 %0,6 %128 0009 %
Nelonen Media yhteensä16,9 %19,3 %1 274 00087 %
TV53,4 %3,3 %841 00057 %
Kutonen1,9 %1,7 %663 00045 %
Frii1,6 %1,6 %482 00033 %
The Discovery Channel0,3 %0,3 %89 0006 %
Warner Bros. Discovery7,3 %7,0 %1 001 00068 %
STAR Channel2,9 %2,5 %764 00052 %
National Geographic Channel0,3 %0,2 %80 0005 %
Music TV0,1 %0,0 %65 0004 %
Muut3,9 %2,9 %540 00037 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 411 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.