Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - syyskuu 2016
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 347 000
Viikot: 1-39/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 237 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 39 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 15 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,1 %9,6 %884 00066 %
Yle TV215,4 %13,1 %956 00071 %
Yle Teema1,6 %1,7 %452 00034 %
Yle Fem1,3 %1,5 %394 00029 %
Yle yhteensä29,4 %26,0 %1 115 00083 %
MTV315,2 %18,4 %1 010 00075 %
Sub5,4 %6,0 %754 00056 %
AVA2,8 %2,9 %531 00039 %
C More Total2,7 %2,0 %186 00014 %
MTV yhteensä26,2 %29,3 %1 120 00083 %
Nelonen13,1 %16,1 %974 00072 %
Jim5,0 %5,1 %692 00051 %
Liv4,0 %3,5 %657 00049 %
Hero1,5 %1,8 %388 00029 %
Nelosen maksukanavat0,8 %0,9 %91 0007 %
Nelonen Media yhteensä24,5 %27,5 %1 087 00081 %
TV54,7 %4,9 %665 00049 %
Kutonen2,8 %2,7 %498 00037 %
Frii1,8 %1,3 %297 00022 %
The Discovery Channel0,8 %0,6 %70 0005 %
Warner Bros. Discovery10,0 %9,6 %842 00063 %
STAR Channel4,8 %3,9 %645 00048 %
National Geographic Channel0,5 %0,2 %55 0004 %
Music TV0,7 %0,4 %126 0009 %
Muut4,4 %3,3 %374 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 237 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.