Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - syyskuu 2016
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 842 000
Viikot: 1-39/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 397 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 37 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 57 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,3 %23,9 %3 589 00074 %
Yle TV213,2 %11,4 %3 526 00073 %
Yle Teema2,7 %3,5 %2 237 00046 %
Yle Fem1,8 %2,2 %1 982 00041 %
Yle yhteensä45,0 %41,0 %4 077 00084 %
MTV316,3 %20,0 %3 712 00077 %
Sub3,2 %3,6 %2 629 00054 %
AVA2,2 %2,1 %1 943 00040 %
C More Total2,6 %1,8 %703 00015 %
MTV yhteensä24,3 %27,5 %4 007 00083 %
Nelonen9,6 %12,1 %3 496 00072 %
Jim3,1 %3,2 %2 321 00048 %
Liv2,5 %2,2 %2 300 00048 %
Hero1,0 %1,3 %1 365 00028 %
Nelosen maksukanavat0,6 %0,6 %317 0007 %
Nelonen Media yhteensä16,7 %19,5 %3 814 00079 %
TV53,1 %3,2 %2 237 00046 %
Kutonen1,8 %1,6 %1 695 00035 %
Frii1,5 %1,4 %1 170 00024 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %227 0005 %
Warner Bros. Discovery6,8 %6,4 %2 780 00057 %
STAR Channel2,9 %2,4 %2 077 00043 %
National Geographic Channel0,3 %0,2 %190 0004 %
Music TV0,3 %0,2 %276 0006 %
Muut4,0 %3,0 %1 477 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 397 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.