Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, syyskuu 2016
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 556 000
Viikot: 35-39/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 308 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 4 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 35 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,0 %25,8 %1 821 00071 %
Yle TV210,4 %8,5 %1 825 00071 %
Yle Teema2,4 %3,1 %1 118 00044 %
Yle Fem1,3 %1,6 %927 00036 %
Yle yhteensä43,0 %38,9 %2 104 00082 %
MTV314,0 %17,8 %1 906 00075 %
Sub4,1 %4,8 %1 480 00058 %
AVA1,3 %1,3 %905 00035 %
C More Total2,8 %1,7 %423 00017 %
MTV yhteensä22,1 %25,7 %2 078 00081 %
Nelonen11,6 %14,0 %1 893 00074 %
Jim3,3 %3,4 %1 248 00049 %
Liv1,7 %1,5 %1 107 00043 %
Hero1,2 %1,5 %736 00029 %
Nelosen maksukanavat0,8 %0,8 %194 0008 %
Nelonen Media yhteensä18,5 %21,2 %2 027 00079 %
TV53,3 %3,3 %1 221 00048 %
Kutonen2,5 %2,4 %973 00038 %
Frii0,8 %0,8 %549 00021 %
The Discovery Channel0,5 %0,4 %141 0006 %
Warner Bros. Discovery7,2 %6,9 %1 500 00059 %
STAR Channel3,3 %2,7 %1 194 00047 %
National Geographic Channel0,3 %0,2 %112 0004 %
Disney Finland3,7 %2,9 %1 219 00048 %
Music TV0,2 %0,1 %147 0006 %
Muut5,7 %4,5 %894 00035 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 308 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.