Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, syyskuu 2016
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 472 000
Viikot: 35-39/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 285 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 35 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 48 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,3 %26,9 %1 884 00076 %
Yle TV27,6 %5,9 %1 726 00070 %
Yle Teema2,3 %3,0 %1 073 00043 %
Yle Fem1,5 %1,8 %944 00038 %
Yle yhteensä42,6 %37,6 %2 105 00085 %
MTV319,4 %24,1 %1 965 00080 %
Sub2,9 %2,9 %1 311 00053 %
AVA3,3 %3,1 %1 146 00046 %
C More Total0,9 %0,5 %249 00010 %
MTV yhteensä26,5 %30,6 %2 101 00085 %
Nelonen11,2 %14,0 %1 862 00075 %
Jim2,9 %2,9 %1 159 00047 %
Liv3,4 %2,9 %1 291 00052 %
Hero1,1 %1,1 %640 00026 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,2 %91 0004 %
Nelonen Media yhteensä18,8 %21,2 %2 010 00081 %
TV53,0 %2,9 %1 107 00045 %
Kutonen1,1 %1,0 %754 00030 %
Frii1,9 %1,7 %586 00024 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %88 0004 %
Warner Bros. Discovery6,2 %5,8 %1 358 00055 %
STAR Channel2,3 %2,0 %993 00040 %
National Geographic Channel0,1 %0,1 %54 0002 %
Disney Finland2,4 %2,1 %1 013 00041 %
Music TV0,2 %0,1 %107 0004 %
Muut3,3 %2,7 %689 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 285 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.