Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, syyskuu 2016
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 650 000
Viikot: 35-39/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 443 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 42 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 40 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,6 %26,5 %1 941 00073 %
Yle TV28,0 %5,9 %1 841 00069 %
Yle Teema2,2 %2,9 %1 086 00041 %
Yle Fem1,5 %1,9 %972 00037 %
Yle yhteensä42,3 %37,2 %2 233 00084 %
MTV319,3 %24,1 %2 060 00078 %
Sub2,9 %3,0 %1 351 00051 %
AVA3,2 %3,1 %1 173 00044 %
C More Total1,0 %0,5 %276 00010 %
MTV yhteensä26,5 %30,7 %2 216 00084 %
Nelonen11,4 %14,2 %1 967 00074 %
Jim2,9 %2,9 %1 196 00045 %
Liv3,4 %2,9 %1 330 00050 %
Hero1,0 %1,1 %649 00024 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,2 %99 0004 %
Nelonen Media yhteensä18,9 %21,4 %2 129 00080 %
TV53,0 %2,9 %1 139 00043 %
Kutonen1,1 %1,0 %774 00029 %
Frii1,8 %1,7 %598 00023 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %92 0003 %
Warner Bros. Discovery6,2 %5,8 %1 404 00053 %
STAR Channel2,5 %2,0 %1 060 00040 %
National Geographic Channel0,1 %0,1 %56 0002 %
Disney Finland2,6 %2,0 %1 081 00041 %
Music TV0,2 %0,1 %108 0004 %
Muut3,5 %2,8 %738 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 443 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.