Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, syyskuu 2016
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 473 000
Viikot: 35-39/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 421 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 2 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 17 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,5 %26,4 %1 342 00091 %
Yle TV28,5 %7,1 %1 207 00082 %
Yle Teema2,6 %3,3 %913 00062 %
Yle Fem1,5 %1,9 %765 00052 %
Yle yhteensä43,1 %38,7 %1 395 00095 %
MTV316,2 %20,2 %1 306 00089 %
Sub3,5 %3,8 %999 00068 %
AVA2,5 %2,4 %777 00053 %
C More Total1,9 %1,2 %246 00017 %
MTV yhteensä24,0 %27,7 %1 356 00092 %
Nelonen11,1 %13,4 %1 240 00084 %
Jim2,9 %3,0 %855 00058 %
Liv2,5 %2,3 %901 00061 %
Hero1,4 %1,6 %572 00039 %
Nelosen maksukanavat0,5 %0,5 %104 0007 %
Nelonen Media yhteensä18,4 %20,8 %1 310 00089 %
TV53,5 %3,4 %858 00058 %
Kutonen2,1 %1,9 %693 00047 %
Frii1,6 %1,7 %470 00032 %
The Discovery Channel0,3 %0,3 %73 0005 %
Warner Bros. Discovery7,5 %7,2 %1 014 00069 %
STAR Channel2,6 %2,3 %777 00053 %
National Geographic Channel0,2 %0,1 %57 0004 %
Disney Finland2,8 %2,5 %788 00053 %
Music TV0,1 %0,0 %66 0005 %
Muut4,3 %3,3 %546 00037 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 421 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.