Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, lokakuu 2016
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 473 000
Viikot: 40-43/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 426 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 25 t 43 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 41 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,1 %26,6 %1 360 00092 %
Yle TV26,1 %5,7 %1 215 00082 %
Yle Teema2,4 %2,9 %914 00062 %
Yle Fem1,5 %1,8 %753 00051 %
Yle yhteensä41,1 %37,1 %1 399 00095 %
MTV319,0 %23,6 %1 316 00089 %
Sub3,7 %3,9 %1 031 00070 %
AVA2,1 %2,1 %791 00054 %
C More Total2,1 %1,6 %260 00018 %
MTV yhteensä27,0 %31,2 %1 370 00093 %
Nelonen11,0 %13,3 %1 268 00086 %
Jim2,5 %2,5 %859 00058 %
Liv2,4 %2,1 %905 00061 %
Hero1,3 %1,4 %585 00040 %
Nelosen maksukanavat0,7 %0,7 %133 0009 %
Nelonen Media yhteensä17,8 %20,0 %1 326 00090 %
TV53,3 %2,9 %888 00060 %
Kutonen1,9 %1,8 %695 00047 %
Frii1,3 %1,3 %468 00032 %
The Discovery Channel0,4 %0,2 %91 0006 %
Warner Bros. Discovery6,9 %6,2 %1 037 00070 %
STAR Channel2,5 %2,1 %785 00053 %
National Geographic Channel0,3 %0,2 %85 0006 %
Disney Finland2,8 %2,3 %807 00055 %
Music TV0,1 %0,0 %57 0004 %
Muut4,7 %3,4 %559 00038 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 426 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.