Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, lokakuu 2016
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 085 000
Viikot: 40-43/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 048 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 34 t 0 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 52 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV145,6 %40,0 %1 034 00095 %
Yle TV25,4 %4,7 %916 00084 %
Yle Teema3,0 %4,0 %742 00068 %
Yle Fem1,6 %2,1 %619 00057 %
Yle yhteensä55,7 %50,9 %1 042 00096 %
MTV318,6 %23,5 %965 00089 %
Sub1,7 %1,7 %653 00060 %
AVA1,6 %1,4 %531 00049 %
C More Total2,2 %1,2 %150 00014 %
MTV yhteensä24,0 %27,8 %989 00091 %
Nelonen7,2 %10,0 %905 00083 %
Jim1,4 %1,4 %565 00052 %
Liv1,4 %1,2 %591 00054 %
Hero0,6 %0,7 %305 00028 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,5 %65 0006 %
Nelonen Media yhteensä11,0 %13,9 %933 00086 %
TV51,5 %1,2 %484 00045 %
Kutonen0,9 %0,7 %392 00036 %
Frii1,0 %0,8 %293 00027 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %49 0004 %
Warner Bros. Discovery3,6 %2,8 %592 00055 %
STAR Channel1,3 %1,0 %438 00040 %
National Geographic Channel0,1 %0,1 %40 0004 %
Disney Finland1,4 %1,0 %450 00041 %
Music TV0,1 %0,0 %39 0004 %
Muut4,3 %3,6 %432 00040 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 048 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.