Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, lokakuu 2016
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 842 000
Viikot: 40-43/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 468 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 51 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 59 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,1 %26,7 %3 694 00076 %
Yle TV26,3 %5,6 %3 420 00071 %
Yle Teema2,3 %2,8 %2 173 00045 %
Yle Fem1,3 %1,6 %1 809 00037 %
Yle yhteensä41,1 %36,7 %4 077 00084 %
MTV319,0 %23,8 %3 877 00080 %
Sub3,7 %4,0 %2 871 00059 %
AVA2,2 %2,3 %2 138 00044 %
C More Total2,2 %1,4 %655 00014 %
MTV yhteensä27,1 %31,4 %4 138 00085 %
Nelonen11,3 %14,1 %3 765 00078 %
Jim2,7 %2,7 %2 339 00048 %
Liv2,5 %2,1 %2 422 00050 %
Hero1,0 %1,1 %1 340 00028 %
Nelosen maksukanavat0,6 %0,7 %345 0007 %
Nelonen Media yhteensä18,0 %20,6 %3 976 00082 %
TV53,0 %2,8 %2 292 00047 %
Kutonen1,7 %1,5 %1 742 00036 %
Frii1,2 %1,1 %1 154 00024 %
The Discovery Channel0,4 %0,2 %240 0005 %
Warner Bros. Discovery6,3 %5,6 %2 821 00058 %
STAR Channel2,6 %2,1 %2 147 00044 %
National Geographic Channel0,3 %0,2 %228 0005 %
Disney Finland2,9 %2,2 %2 218 00046 %
Music TV0,2 %0,1 %243 0005 %
Muut4,7 %3,5 %1 552 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 468 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.