Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, lokakuu 2016
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 206 000
Viikot: 40-43/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 790 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 52 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 51 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,4 %26,3 %3 831 00074 %
Yle TV26,6 %5,5 %3 642 00070 %
Yle Teema2,2 %2,7 %2 204 00042 %
Yle Fem1,4 %1,7 %1 881 00036 %
Yle yhteensä40,7 %36,2 %4 338 00083 %
MTV318,9 %23,9 %4 093 00079 %
Sub3,7 %4,0 %2 977 00057 %
AVA2,2 %2,3 %2 195 00042 %
C More Total2,2 %1,4 %699 00013 %
MTV yhteensä27,0 %31,5 %4 378 00084 %
Nelonen11,6 %14,3 %4 007 00077 %
Jim2,6 %2,7 %2 411 00046 %
Liv2,4 %2,1 %2 497 00048 %
Hero1,0 %1,1 %1 358 00026 %
Nelosen maksukanavat0,6 %0,7 %376 0007 %
Nelonen Media yhteensä18,2 %20,8 %4 239 00081 %
TV53,0 %2,8 %2 362 00045 %
Kutonen1,7 %1,5 %1 800 00035 %
Frii1,2 %1,1 %1 175 00023 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %245 0005 %
Warner Bros. Discovery6,2 %5,6 %2 926 00056 %
STAR Channel2,8 %2,1 %2 304 00044 %
National Geographic Channel0,3 %0,2 %238 0005 %
Disney Finland3,1 %2,3 %2 375 00046 %
Music TV0,2 %0,1 %249 0005 %
Muut4,9 %3,6 %1 629 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 790 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.