Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, lokakuu 2016
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 556 000
Viikot: 40-43/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 341 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 18 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 46 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,2 %26,9 %1 863 00073 %
Yle TV27,2 %6,4 %1 796 00070 %
Yle Teema2,2 %2,8 %1 091 00043 %
Yle Fem1,3 %1,5 %914 00036 %
Yle yhteensä40,9 %37,7 %2 104 00082 %
MTV316,2 %20,7 %1 956 00077 %
Sub4,2 %4,6 %1 524 00060 %
AVA1,4 %1,4 %968 00038 %
C More Total3,2 %2,1 %416 00016 %
MTV yhteensä25,0 %28,9 %2 113 00083 %
Nelonen10,8 %13,2 %1 949 00076 %
Jim2,8 %2,9 %1 230 00048 %
Liv1,7 %1,4 %1 128 00044 %
Hero1,0 %1,2 %722 00028 %
Nelosen maksukanavat1,0 %1,2 %246 00010 %
Nelonen Media yhteensä17,3 %19,8 %2 065 00081 %
TV53,4 %3,3 %1 238 00048 %
Kutonen2,3 %2,1 %1 014 00040 %
Frii0,8 %0,7 %562 00022 %
The Discovery Channel0,5 %0,3 %142 0006 %
Warner Bros. Discovery7,1 %6,5 %1 519 00059 %
STAR Channel3,2 %2,4 %1 218 00048 %
National Geographic Channel0,4 %0,3 %164 0006 %
Disney Finland3,6 %2,7 %1 264 00049 %
Music TV0,3 %0,1 %138 0005 %
Muut6,3 %4,6 %922 00036 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 341 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.