Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, lokakuu 2016
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 472 000
Viikot: 40-43/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 296 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 22 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 3 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,3 %26,1 %1 904 00077 %
Yle TV25,8 %4,8 %1 744 00071 %
Yle Teema2,3 %2,8 %1 097 00044 %
Yle Fem1,4 %1,8 %934 00038 %
Yle yhteensä40,8 %35,4 %2 110 00085 %
MTV321,4 %26,6 %2 026 00082 %
Sub3,2 %3,4 %1 400 00057 %
AVA3,0 %3,0 %1 194 00048 %
C More Total1,2 %0,7 %262 00011 %
MTV yhteensä28,9 %33,7 %2 146 00087 %
Nelonen12,0 %15,0 %1 945 00079 %
Jim2,5 %2,5 %1 147 00046 %
Liv3,2 %2,7 %1 325 00054 %
Hero1,0 %1,0 %626 00025 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,2 %114 0005 %
Nelonen Media yhteensä19,0 %21,5 %2 049 00083 %
TV52,6 %2,3 %1 088 00044 %
Kutonen1,1 %0,9 %763 00031 %
Frii1,6 %1,4 %605 00024 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %101 0004 %
Warner Bros. Discovery5,5 %4,8 %1 359 00055 %
STAR Channel2,2 %1,8 %1 013 00041 %
National Geographic Channel0,1 %0,1 %69 0003 %
Disney Finland2,3 %1,9 %1 039 00042 %
Music TV0,2 %0,1 %107 0004 %
Muut3,3 %2,7 %673 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 296 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.