Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, marraskuu 2016
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 206 000
Viikot: 44-47/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 810 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 27 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 3 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,6 %26,2 %3 896 00075 %
Yle TV29,8 %7,4 %3 805 00073 %
Yle Teema2,0 %2,7 %2 216 00043 %
Yle Fem1,2 %1,6 %1 920 00037 %
Yle yhteensä44,6 %37,9 %4 443 00085 %
MTV317,9 %24,2 %4 146 00080 %
Sub3,6 %4,1 %3 051 00059 %
AVA1,8 %1,8 %2 114 00041 %
C More Total1,8 %1,3 %743 00014 %
MTV yhteensä25,1 %31,4 %4 393 00084 %
Nelonen9,4 %12,0 %3 900 00075 %
Jim2,4 %2,5 %2 489 00048 %
Liv2,4 %2,2 %2 497 00048 %
Hero1,0 %1,3 %1 410 00027 %
Nelosen maksukanavat0,5 %0,6 %319 0006 %
Nelonen Media yhteensä15,7 %18,5 %4 207 00081 %
TV53,1 %2,7 %2 356 00045 %
Kutonen1,8 %1,7 %1 821 00035 %
Frii1,2 %1,2 %1 189 00023 %
The Discovery Channel0,4 %0,4 %251 0005 %
TLC0,0 %0,0 %00 %
Warner Bros. Discovery6,5 %6,0 %2 942 00057 %
STAR Channel2,9 %2,2 %2 396 00046 %
National Geographic Channel0,2 %0,1 %188 0004 %
Disney Finland3,1 %2,3 %2 445 00047 %
Music TV0,3 %0,2 %291 0006 %
Muut4,8 %3,7 %1 735 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 810 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.