Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - marraskuu 2016
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 206 000
Viikot: 1-47/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 730 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 49 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 50 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,6 %24,2 %3 743 00072 %
Yle TV212,6 %10,5 %3 763 00072 %
Yle Teema2,5 %3,3 %2 272 00044 %
Yle Fem1,7 %2,1 %2 025 00039 %
Yle yhteensä44,5 %40,1 %4 357 00084 %
MTV316,5 %20,7 %3 926 00075 %
Sub3,3 %3,7 %2 770 00053 %
AVA2,1 %2,1 %2 013 00039 %
C More Total2,5 %1,8 %745 00014 %
MTV yhteensä24,5 %28,3 %4 252 00082 %
Nelonen9,8 %12,4 %3 736 00072 %
Jim2,9 %3,1 %2 401 00046 %
Liv2,4 %2,2 %2 385 00046 %
Hero1,0 %1,3 %1 385 00027 %
Nelosen maksukanavat0,6 %0,6 %341 0007 %
Nelonen Media yhteensä16,8 %19,6 %4 067 00078 %
TV53,1 %3,1 %2 318 00045 %
Kutonen1,7 %1,6 %1 756 00034 %
Frii1,4 %1,3 %1 191 00023 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %236 0005 %
TLC0,0 %0,0 %00 %
Warner Bros. Discovery6,6 %6,3 %2 893 00056 %
STAR Channel3,0 %2,3 %2 249 00043 %
National Geographic Channel0,3 %0,2 %198 0004 %
Disney Finland3,3 %2,5 %1 636 00031 %
Music TV0,3 %0,2 %279 0005 %
Muut4,4 %3,3 %1 582 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 730 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.