Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - marraskuu 2016
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 842 000
Viikot: 1-47/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 409 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 48 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 59 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,2 %24,5 %3 611 00075 %
Yle TV212,2 %10,5 %3 520 00073 %
Yle Teema2,6 %3,3 %2 226 00046 %
Yle Fem1,7 %2,0 %1 957 00040 %
Yle yhteensä44,7 %40,3 %4 084 00084 %
MTV316,7 %20,8 %3 743 00077 %
Sub3,3 %3,6 %2 675 00055 %
AVA2,1 %2,1 %1 968 00041 %
C More Total2,5 %1,7 %699 00014 %
MTV yhteensä24,7 %28,3 %4 029 00083 %
Nelonen9,7 %12,3 %3 532 00073 %
Jim3,0 %3,1 %2 330 00048 %
Liv2,5 %2,2 %2 322 00048 %
Hero1,0 %1,3 %1 364 00028 %
Nelosen maksukanavat0,6 %0,6 %318 0007 %
Nelonen Media yhteensä16,7 %19,5 %3 838 00079 %
TV53,1 %3,1 %2 245 00046 %
Kutonen1,8 %1,6 %1 705 00035 %
Frii1,4 %1,3 %1 168 00024 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %230 0005 %
TLC0,0 %0,0 %00 %
Warner Bros. Discovery6,7 %6,3 %2 788 00058 %
STAR Channel2,8 %2,3 %2 097 00043 %
National Geographic Channel0,3 %0,2 %192 0004 %
Disney Finland3,1 %2,5 %1 527 00032 %
Music TV0,3 %0,2 %273 0006 %
Muut4,2 %3,1 %1 496 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 409 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.