Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, marraskuu 2016
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 473 000
Viikot: 44-47/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 429 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 27 t 4 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 50 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,0 %26,7 %1 372 00093 %
Yle TV28,9 %7,4 %1 235 00084 %
Yle Teema2,3 %2,9 %917 00062 %
Yle Fem1,3 %1,7 %766 00052 %
Yle yhteensä44,6 %38,7 %1 405 00095 %
MTV318,0 %23,9 %1 334 00091 %
Sub3,3 %3,8 %1 049 00071 %
AVA1,8 %1,8 %754 00051 %
C More Total1,7 %1,3 %279 00019 %
MTV yhteensä24,8 %30,8 %1 368 00093 %
Nelonen8,9 %11,2 %1 229 00083 %
Jim2,4 %2,3 %885 00060 %
Liv2,5 %2,3 %921 00063 %
Hero1,2 %1,5 %582 00040 %
Nelosen maksukanavat0,6 %0,6 %102 0007 %
Nelonen Media yhteensä15,6 %17,9 %1 302 00088 %
TV53,5 %3,0 %881 00060 %
Kutonen2,0 %1,9 %715 00049 %
Frii1,5 %1,6 %495 00034 %
The Discovery Channel0,5 %0,4 %98 0007 %
TLC0,0 %0,0 %00 %
Warner Bros. Discovery7,4 %6,9 %1 041 00071 %
STAR Channel2,6 %2,2 %811 00055 %
National Geographic Channel0,3 %0,2 %80 0005 %
Disney Finland2,9 %2,3 %832 00057 %
Music TV0,1 %0,1 %65 0004 %
Muut4,8 %3,5 %584 00040 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 429 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.