Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, marraskuu 2016
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 085 000
Viikot: 44-47/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 060 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 38 t 1 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 25 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV146,3 %39,0 %1 049 00097 %
Yle TV29,2 %6,7 %947 00087 %
Yle Teema2,4 %3,6 %714 00066 %
Yle Fem1,5 %2,0 %629 00058 %
Yle yhteensä59,4 %51,3 %1 056 00097 %
MTV317,3 %24,0 %994 00092 %
Sub1,5 %1,7 %656 00060 %
AVA1,4 %1,2 %548 00051 %
C More Total1,6 %1,1 %169 00016 %
MTV yhteensä21,7 %28,0 %1 007 00093 %
Nelonen5,9 %8,8 %917 00085 %
Jim1,4 %1,5 %592 00055 %
Liv1,4 %1,3 %608 00056 %
Hero0,6 %0,8 %328 00030 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,5 %58 0005 %
Nelonen Media yhteensä9,7 %12,9 %954 00088 %
TV51,7 %1,2 %506 00047 %
Kutonen0,9 %0,9 %404 00037 %
Frii0,9 %1,0 %303 00028 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %41 0004 %
TLC0,0 %0,0 %00 %
Warner Bros. Discovery3,6 %3,2 %618 00057 %
STAR Channel1,3 %1,0 %455 00042 %
National Geographic Channel0,1 %0,1 %33 0003 %
Disney Finland1,4 %1,1 %465 00043 %
Music TV0,2 %0,1 %46 0004 %
Muut4,0 %3,4 %433 00040 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 060 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.