Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, joulukuu 2016
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 085 000
Viikot: 48-52/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 053 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 38 t 1 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 25 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV148,8 %44,8 %1 046 00096 %
Yle TV28,0 %5,9 %957 00088 %
Yle Teema3,6 %3,8 %791 00073 %
Yle Fem1,8 %2,4 %660 00061 %
Yle yhteensä62,1 %56,8 %1 052 00097 %
MTV314,7 %20,4 %992 00091 %
Sub2,1 %2,5 %712 00066 %
AVA1,2 %0,8 %489 00045 %
C More Total1,4 %0,8 %158 00015 %
MTV yhteensä19,4 %24,6 %1 007 00093 %
Nelonen4,5 %5,7 %883 00081 %
Jim1,4 %1,4 %577 00053 %
Liv1,8 %1,9 %641 00059 %
Hero0,8 %1,1 %362 00033 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,5 %62 0006 %
Nelonen Media yhteensä8,9 %10,5 %941 00087 %
TV51,3 %1,2 %497 00046 %
Kutonen0,9 %0,9 %374 00034 %
Frii0,9 %1,0 %323 00030 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %41 0004 %
TLC0,2 %0,2 %172 00016 %
Warner Bros. Discovery3,6 %3,5 %630 00058 %
STAR Channel1,3 %1,1 %463 00043 %
National Geographic Channel0,2 %0,1 %35 0003 %
Disney Finland1,5 %1,1 %472 00044 %
Music TV0,2 %0,1 %42 0004 %
Muut4,2 %3,4 %505 00047 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 053 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.