Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, joulukuu 2016
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 347 000
Viikot: 48-52/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 245 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 37 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 23 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV115,5 %16,0 %954 00071 %
Yle TV211,4 %8,1 %950 00070 %
Yle Teema2,3 %1,8 %505 00038 %
Yle Fem0,8 %1,0 %387 00029 %
Yle yhteensä30,0 %26,9 %1 127 00084 %
MTV313,3 %17,3 %1 008 00075 %
Sub7,7 %8,9 %851 00063 %
AVA2,2 %2,4 %518 00038 %
C More Total1,4 %0,7 %155 00011 %
MTV yhteensä24,7 %29,3 %1 130 00084 %
Nelonen12,0 %13,7 %943 00070 %
Jim4,3 %4,2 %673 00050 %
Liv4,3 %3,6 %655 00049 %
Hero1,6 %2,0 %395 00029 %
Nelosen maksukanavat0,9 %1,3 %121 0009 %
Nelonen Media yhteensä23,2 %24,7 %1 059 00079 %
TV54,7 %4,9 %658 00049 %
Kutonen3,0 %3,1 %462 00034 %
Frii1,2 %1,0 %269 00020 %
The Discovery Channel0,9 %0,7 %79 0006 %
TLC1,2 %0,9 %204 00015 %
Warner Bros. Discovery11,0 %10,5 %828 00061 %
STAR Channel4,7 %4,0 %616 00046 %
National Geographic Channel0,4 %0,3 %56 0004 %
Disney Finland5,1 %4,2 %643 00048 %
Music TV0,7 %0,5 %127 0009 %
Muut5,3 %3,8 %435 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 245 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.