Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, joulukuu 2016
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 471 000
Viikot: 48-52/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 309 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 26 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 21 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV136,1 %33,2 %1 991 00081 %
Yle TV28,5 %6,2 %1 864 00075 %
Yle Teema3,1 %3,0 %1 248 00051 %
Yle Fem1,4 %1,9 %1 035 00042 %
Yle yhteensä49,1 %44,2 %2 177 00088 %
MTV315,6 %20,7 %1 964 00079 %
Sub4,5 %5,3 %1 519 00061 %
AVA2,0 %1,8 %1 026 00042 %
C More Total1,0 %0,5 %280 00011 %
MTV yhteensä23,1 %28,3 %2 122 00086 %
Nelonen7,6 %9,0 %1 794 00073 %
Jim2,4 %2,2 %1 169 00047 %
Liv3,7 %3,3 %1 335 00054 %
Hero1,1 %1,5 %724 00029 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,4 %139 0006 %
Nelonen Media yhteensä15,1 %16,2 %1 992 00081 %
TV52,6 %2,7 %1 081 00044 %
Kutonen1,0 %1,0 %727 00029 %
Frii1,5 %1,4 %617 00025 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %105 0004 %
TLC0,9 %0,7 %404 00016 %
Warner Bros. Discovery6,2 %6,0 %1 400 00057 %
STAR Channel2,2 %1,9 %1 015 00041 %
National Geographic Channel0,1 %0,1 %70 0003 %
Disney Finland2,3 %2,0 %1 043 00042 %
Music TV0,2 %0,2 %119 0005 %
Muut3,9 %3,1 %821 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 309 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.