Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, joulukuu 2016
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 842 000
Viikot: 48-52/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 466 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 12 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 20 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV134,2 %31,8 %3 827 00079 %
Yle TV29,4 %7,1 %3 616 00075 %
Yle Teema3,3 %3,1 %2 497 00052 %
Yle Fem1,4 %1,8 %2 029 00042 %
Yle yhteensä48,3 %43,7 %4 185 00086 %
MTV314,0 %18,9 %3 765 00078 %
Sub4,5 %5,3 %3 032 00063 %
AVA1,6 %1,4 %1 909 00039 %
C More Total1,4 %0,8 %638 00013 %
MTV yhteensä21,6 %26,5 %4 082 00084 %
Nelonen7,7 %9,0 %3 501 00072 %
Jim2,5 %2,3 %2 396 00049 %
Liv2,9 %2,8 %2 526 00052 %
Hero1,3 %1,7 %1 537 00032 %
Nelosen maksukanavat0,6 %0,8 %382 0008 %
Nelonen Media yhteensä15,1 %16,5 %3 857 00080 %
TV52,8 %2,9 %2 300 00048 %
Kutonen1,8 %1,8 %1 665 00034 %
Frii1,2 %1,2 %1 229 00025 %
The Discovery Channel0,5 %0,4 %250 0005 %
TLC0,7 %0,5 %800 00017 %
Warner Bros. Discovery6,9 %6,8 %2 880 00059 %
STAR Channel2,7 %2,3 %2 192 00045 %
National Geographic Channel0,3 %0,2 %190 0004 %
Disney Finland3,0 %2,5 %2 253 00047 %
Music TV0,4 %0,3 %275 0006 %
Muut4,7 %3,7 %1 791 00037 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 466 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.