Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, joulukuu 2016
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 557 000
Viikot: 48-52/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 329 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 57 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 10 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,5 %29,9 %1 933 00076 %
Yle TV211,1 %8,2 %1 899 00074 %
Yle Teema3,4 %3,1 %1 275 00050 %
Yle Fem1,4 %1,8 %1 030 00040 %
Yle yhteensä47,3 %42,9 %2 168 00085 %
MTV312,2 %16,9 %1 902 00074 %
Sub4,5 %5,5 %1 578 00062 %
AVA1,0 %1,0 %909 00036 %
C More Total2,0 %1,3 %381 00015 %
MTV yhteensä19,8 %24,6 %2 081 00081 %
Nelonen8,1 %9,2 %1 823 00071 %
Jim2,7 %2,5 %1 268 00050 %
Liv2,1 %2,1 %1 217 00048 %
Hero1,4 %1,8 %825 00032 %
Nelosen maksukanavat1,0 %1,2 %263 00010 %
Nelonen Media yhteensä15,2 %17,0 %1 992 00078 %
TV53,0 %3,2 %1 258 00049 %
Kutonen2,5 %2,7 %971 00038 %
Frii1,0 %1,0 %626 00024 %
The Discovery Channel0,7 %0,5 %154 0006 %
TLC0,4 %0,3 %406 00016 %
Warner Bros. Discovery7,6 %7,7 %1 544 00060 %
STAR Channel3,5 %2,7 %1 261 00049 %
National Geographic Channel0,4 %0,2 %121 0005 %
Disney Finland3,8 %3,0 %1 295 00051 %
Music TV0,5 %0,3 %162 0006 %
Muut5,8 %4,6 %1 017 00040 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 329 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.