Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, joulukuu 2016
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 206 000
Viikot: 48-52/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 798 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 12 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 11 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV133,4 %31,4 %4 003 00077 %
Yle TV210,0 %7,2 %3 890 00075 %
Yle Teema3,2 %3,0 %2 547 00049 %
Yle Fem1,4 %1,9 %2 096 00040 %
Yle yhteensä48,1 %43,4 %4 488 00086 %
MTV313,9 %18,8 %3 956 00076 %
Sub4,5 %5,4 %3 162 00061 %
AVA1,5 %1,4 %1 964 00038 %
C More Total1,5 %0,9 %683 00013 %
MTV yhteensä21,4 %26,5 %4 316 00083 %
Nelonen8,0 %9,2 %3 719 00071 %
Jim2,5 %2,3 %2 478 00048 %
Liv2,9 %2,7 %2 589 00050 %
Hero1,3 %1,6 %1 561 00030 %
Nelosen maksukanavat0,7 %0,8 %418 0008 %
Nelonen Media yhteensä15,3 %16,7 %4 103 00079 %
TV52,8 %2,9 %2 375 00046 %
Kutonen1,7 %1,8 %1 725 00033 %
Frii1,2 %1,2 %1 249 00024 %
The Discovery Channel0,5 %0,4 %262 0005 %
TLC0,6 %0,5 %819 00016 %
Warner Bros. Discovery6,8 %6,8 %2 998 00058 %
STAR Channel2,9 %2,3 %2 343 00045 %
National Geographic Channel0,3 %0,2 %195 0004 %
Disney Finland3,1 %2,5 %2 405 00046 %
Music TV0,4 %0,3 %282 0005 %
Muut4,9 %3,9 %1 886 00036 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 798 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.