Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu 2017
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 225 000
Viikot: 1-4/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 801 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 22 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 12 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,8 %28,5 %3 930 00075 %
Yle TV211,3 %8,3 %3 922 00075 %
Yle Teema2,7 %3,1 %2 416 00046 %
Yle Fem1,3 %1,8 %2 092 00040 %
Yle yhteensä46,1 %41,7 %4 447 00085 %
MTV315,2 %20,0 %4 084 00078 %
Sub3,3 %3,8 %2 952 00056 %
AVA1,6 %1,6 %1 975 00038 %
C More Total1,8 %0,9 %621 00012 %
MTV yhteensä21,9 %26,3 %4 345 00083 %
Nelonen8,7 %10,4 %3 849 00074 %
Jim2,5 %2,4 %2 501 00048 %
Liv2,8 %2,9 %2 509 00048 %
Hero1,2 %1,6 %1 663 00032 %
Nelosen maksukanavat0,6 %0,8 %420 0008 %
Nelonen Media yhteensä15,9 %18,1 %4 183 00080 %
TV52,7 %3,0 %2 424 00046 %
Kutonen1,6 %1,6 %1 887 00036 %
Frii1,5 %1,4 %1 331 00025 %
The Discovery Channel0,6 %0,4 %274 0005 %
TLC0,8 %0,7 %964 00018 %
Warner Bros. Discovery7,2 %7,1 %3 104 00059 %
STAR Channel2,9 %2,4 %2 391 00046 %
National Geographic Channel0,4 %0,3 %219 0004 %
Disney Finland3,3 %2,7 %2 457 00047 %
Music TV0,4 %0,3 %284 0005 %
Muut5,2 %3,9 %1 940 00037 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 801 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.