Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu 2017
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 457 000
Viikot: 1-4/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 417 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 28 t 20 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 4 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,3 %28,5 %1 367 00094 %
Yle TV210,6 %8,4 %1 267 00087 %
Yle Teema3,1 %3,4 %989 00068 %
Yle Fem1,4 %1,9 %852 00059 %
Yle yhteensä46,4 %42,2 %1 398 00096 %
MTV314,7 %19,1 %1 313 00090 %
Sub3,1 %3,6 %1 019 00070 %
AVA1,7 %1,8 %746 00051 %
C More Total1,9 %1,0 %239 00016 %
MTV yhteensä21,5 %25,4 %1 350 00093 %
Nelonen8,6 %10,1 %1 235 00085 %
Jim2,2 %2,0 %867 00060 %
Liv2,8 %3,1 %913 00063 %
Hero1,4 %1,8 %698 00048 %
Nelosen maksukanavat0,7 %0,9 %153 00010 %
Nelonen Media yhteensä15,8 %17,8 %1 306 00090 %
TV52,9 %3,1 %906 00062 %
Kutonen2,0 %2,0 %747 00051 %
Frii1,8 %1,7 %561 00039 %
The Discovery Channel0,6 %0,5 %103 0007 %
TLC0,7 %0,6 %380 00026 %
Warner Bros. Discovery8,0 %7,9 %1 080 00074 %
STAR Channel2,8 %2,5 %841 00058 %
National Geographic Channel0,4 %0,2 %101 0007 %
Disney Finland3,2 %2,7 %866 00059 %
Music TV0,2 %0,2 %78 0005 %
Muut4,9 %3,8 %684 00047 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 417 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.