Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, helmikuu 2017
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 456 000
Viikot: 5-8/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 415 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 28 t 30 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 5 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,5 %23,2 %1 347 00092 %
Yle TV214,7 %9,2 %1 251 00086 %
Yle Teema2,6 %3,2 %930 00064 %
Yle Fem1,5 %2,0 %817 00056 %
Yle yhteensä45,4 %37,6 %1 392 00096 %
MTV317,9 %24,3 %1 320 00091 %
Sub2,8 %3,3 %980 00067 %
AVA1,9 %2,1 %811 00056 %
C More Total1,0 %0,7 %211 00014 %
MTV yhteensä23,6 %30,4 %1 353 00093 %
Nelonen8,9 %11,5 %1 227 00084 %
Jim2,4 %2,2 %867 00060 %
Liv2,2 %2,1 %890 00061 %
Hero1,4 %1,8 %645 00044 %
Nelosen maksukanavat0,6 %0,7 %133 0009 %
Nelonen Media yhteensä15,5 %18,4 %1 299 00089 %
TV52,9 %3,0 %892 00061 %
Kutonen1,8 %1,7 %683 00047 %
Frii1,7 %1,7 %561 00039 %
The Discovery Channel0,5 %0,4 %98 0007 %
TLC0,7 %0,6 %352 00024 %
Warner Bros. Discovery7,6 %7,4 %1 059 00073 %
STAR Channel2,6 %2,1 %797 00055 %
National Geographic Channel0,4 %0,2 %95 0007 %
Disney Finland2,9 %2,3 %821 00056 %
Music TV0,2 %0,2 %70 0005 %
Muut4,8 %3,8 %660 00045 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 415 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.