Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, helmikuu 2017
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 381 000
Viikot: 5-8/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 170 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 24 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 21 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,7 %24,2 %1 795 00075 %
Yle TV217,0 %10,2 %1 766 00074 %
Yle Teema2,4 %3,1 %1 160 00049 %
Yle Fem1,4 %1,8 %977 00041 %
Yle yhteensä47,5 %39,4 %2 000 00084 %
MTV314,7 %20,7 %1 858 00078 %
Sub3,2 %4,1 %1 435 00060 %
AVA1,1 %1,3 %941 00040 %
C More Total1,4 %1,0 %306 00013 %
MTV yhteensä20,4 %27,1 %1 984 00083 %
Nelonen8,6 %11,4 %1 772 00074 %
Jim2,7 %2,7 %1 208 00051 %
Liv1,4 %1,4 %1 089 00046 %
Hero1,3 %1,7 %796 00033 %
Nelosen maksukanavat0,8 %1,1 %216 0009 %
Nelonen Media yhteensä14,8 %18,3 %1 913 00080 %
TV52,8 %3,1 %1 195 00050 %
Kutonen2,1 %2,1 %949 00040 %
Frii1,2 %1,3 %640 00027 %
The Discovery Channel0,7 %0,5 %141 0006 %
TLC0,4 %0,3 %391 00016 %
Warner Bros. Discovery7,3 %7,4 %1 479 00062 %
STAR Channel3,0 %2,4 %1 153 00048 %
National Geographic Channel0,5 %0,3 %134 0006 %
Disney Finland3,5 %2,7 %1 190 00050 %
Music TV0,4 %0,3 %153 0006 %
Muut6,0 %4,9 %999 00042 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 170 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.