Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, helmikuu 2017
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 859 000
Viikot: 5-8/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 482 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 39 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 24 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,2 %23,9 %3 714 00076 %
Yle TV215,3 %9,1 %3 639 00075 %
Yle Teema2,3 %3,0 %2 298 00047 %
Yle Fem1,4 %1,8 %1 985 00041 %
Yle yhteensä46,2 %37,8 %4 135 00085 %
MTV318,0 %24,7 %3 929 00081 %
Sub3,0 %3,6 %2 797 00058 %
AVA1,7 %2,0 %2 063 00042 %
C More Total1,0 %0,6 %524 00011 %
MTV yhteensä23,7 %30,8 %4 146 00085 %
Nelonen9,1 %12,1 %3 630 00075 %
Jim2,5 %2,5 %2 398 00049 %
Liv2,3 %2,0 %2 359 00049 %
Hero1,1 %1,5 %1 537 00032 %
Nelosen maksukanavat0,6 %0,7 %338 0007 %
Nelonen Media yhteensä15,6 %18,8 %3 938 00081 %
TV52,5 %2,6 %2 287 00047 %
Kutonen1,5 %1,4 %1 704 00035 %
Frii1,4 %1,4 %1 311 00027 %
The Discovery Channel0,5 %0,3 %241 0005 %
TLC0,7 %0,6 %856 00018 %
Warner Bros. Discovery6,6 %6,4 %2 914 00060 %
STAR Channel2,5 %2,0 %2 160 00044 %
National Geographic Channel0,4 %0,2 %204 0004 %
Disney Finland2,9 %2,2 %2 221 00046 %
Music TV0,3 %0,2 %263 0005 %
Muut4,6 %3,7 %1 832 00038 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 482 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.