Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, maaliskuu 2017
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 859 000
Viikot: 9-13/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 452 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 31 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 11 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,9 %22,9 %3 602 00074 %
Yle TV213,4 %9,0 %3 547 00073 %
Yle Teema1,8 %2,2 %2 188 00045 %
Yle Fem1,3 %1,6 %1 887 00039 %
Yle yhteensä43,3 %35,7 %4 066 00084 %
MTV319,1 %25,4 %3 872 00080 %
Sub3,0 %3,6 %2 712 00056 %
AVA1,9 %2,1 %2 002 00041 %
C More Total1,4 %0,8 %545 00011 %
MTV yhteensä25,4 %31,8 %4 105 00084 %
Nelonen8,9 %11,8 %3 559 00073 %
Jim2,6 %2,6 %2 344 00048 %
Liv2,1 %2,0 %2 236 00046 %
Hero1,2 %1,5 %1 459 00030 %
Nelosen maksukanavat0,8 %1,2 %341 0007 %
Nelonen Media yhteensä15,7 %19,1 %3 872 00080 %
TV52,5 %2,6 %2 231 00046 %
Kutonen1,5 %1,4 %1 658 00034 %
Frii1,4 %1,3 %1 243 00026 %
The Discovery Channel0,4 %0,4 %252 0005 %
TLC0,7 %0,5 %916 00019 %
Warner Bros. Discovery6,5 %6,1 %2 831 00058 %
STAR Channel2,6 %2,1 %2 153 00044 %
National Geographic Channel2,1 %1,6 %1 437 00030 %
Disney Finland4,7 %3,7 %2 506 00052 %
Music TV0,4 %0,2 %268 0006 %
Muut4,2 %3,2 %1 674 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 452 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.