Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, maaliskuu 2017
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 478 000
Viikot: 9-13/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 300 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 7 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 17 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,0 %22,4 %1 859 00075 %
Yle TV212,4 %8,2 %1 825 00074 %
Yle Teema1,6 %1,9 %1 091 00044 %
Yle Fem1,3 %1,6 %972 00039 %
Yle yhteensä42,3 %34,1 %2 103 00085 %
MTV322,5 %29,3 %2 040 00082 %
Sub2,9 %3,3 %1 345 00054 %
AVA2,5 %2,7 %1 103 00045 %
C More Total0,9 %0,4 %233 0009 %
MTV yhteensä28,7 %35,6 %2 148 00087 %
Nelonen9,5 %12,6 %1 838 00074 %
Jim2,5 %2,4 %1 157 00047 %
Liv2,9 %2,7 %1 222 00049 %
Hero1,0 %1,2 %676 00027 %
Nelosen maksukanavat0,5 %0,6 %134 0005 %
Nelonen Media yhteensä16,3 %19,5 %1 999 00081 %
TV52,2 %2,2 %1 066 00043 %
Kutonen0,9 %0,8 %718 00029 %
Frii1,7 %1,5 %626 00025 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %96 0004 %
TLC0,9 %0,7 %486 00020 %
Warner Bros. Discovery5,9 %5,4 %1 389 00056 %
STAR Channel2,1 %1,8 %1 021 00041 %
National Geographic Channel1,5 %1,1 %623 00025 %
Disney Finland3,6 %2,9 %1 200 00048 %
Music TV0,3 %0,1 %117 0005 %
Muut3,0 %2,3 %756 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 300 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.