Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, huhtikuu 2017
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 478 000
Viikot: 14-17/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 274 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 24 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 6 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,0 %26,0 %1 866 00075 %
Yle TV28,4 %6,3 %1 738 00070 %
Yle Teema2,0 %2,1 %1 074 00043 %
Yle Fem1,3 %1,7 %943 00038 %
Yle yhteensä41,7 %36,1 %2 095 00085 %
MTV319,8 %24,8 %1 944 00078 %
Sub2,9 %3,4 %1 323 00053 %
AVA2,2 %2,2 %1 061 00043 %
C More Total1,1 %0,5 %261 00011 %
MTV yhteensä26,0 %30,9 %2 083 00084 %
Nelonen10,9 %14,3 %1 863 00075 %
Jim2,7 %2,6 %1 165 00047 %
Liv3,7 %3,2 %1 257 00051 %
Hero1,3 %1,4 %698 00028 %
Nelosen maksukanavat0,5 %0,7 %186 0007 %
Nelonen Media yhteensä19,1 %22,1 %2 012 00081 %
TV52,2 %2,2 %996 00040 %
Kutonen1,0 %0,9 %744 00030 %
Frii1,4 %1,2 %649 00026 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %78 0003 %
TLC1,0 %0,7 %469 00019 %
Warner Bros. Discovery5,8 %5,2 %1 355 00055 %
STAR Channel2,0 %1,6 %956 00039 %
National Geographic Channel1,5 %1,1 %588 00024 %
Disney Finland3,5 %2,7 %1 119 00045 %
Music TV0,3 %0,2 %118 0005 %
Muut3,5 %2,8 %755 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 274 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.