Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, huhtikuu 2017
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 456 000
Viikot: 14-17/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 401 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 25 t 50 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 44 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,5 %24,7 %1 333 00092 %
Yle TV29,0 %7,7 %1 205 00083 %
Yle Teema2,5 %2,7 %921 00063 %
Yle Fem1,5 %1,8 %767 00053 %
Yle yhteensä40,5 %36,9 %1 380 00095 %
MTV316,1 %20,7 %1 286 00088 %
Sub3,2 %3,8 %948 00065 %
AVA1,6 %1,5 %748 00051 %
C More Total2,1 %1,2 %246 00017 %
MTV yhteensä23,0 %27,2 %1 324 00091 %
Nelonen10,2 %12,9 %1 209 00083 %
Jim2,6 %2,4 %872 00060 %
Liv2,6 %2,2 %824 00057 %
Hero1,7 %2,1 %650 00045 %
Nelosen maksukanavat1,1 %1,3 %195 00013 %
Nelonen Media yhteensä18,2 %20,9 %1 282 00088 %
TV52,8 %2,8 %823 00057 %
Kutonen1,9 %1,6 %688 00047 %
Frii1,5 %1,3 %579 00040 %
The Discovery Channel0,5 %0,3 %93 0006 %
TLC0,6 %0,4 %350 00024 %
Warner Bros. Discovery7,2 %6,5 %1 027 00071 %
STAR Channel2,3 %1,9 %784 00054 %
National Geographic Channel2,8 %1,9 %577 00040 %
Disney Finland5,1 %3,8 %883 00061 %
Music TV0,2 %0,1 %79 0005 %
Muut5,8 %4,6 %653 00045 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 401 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.