Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - huhtikuu 2017
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 226 000
Viikot: 1-17/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 792 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 39 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 6 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,0 %25,0 %3 819 00073 %
Yle TV212,6 %8,5 %3 828 00073 %
Yle Teema2,2 %2,6 %2 298 00044 %
Yle Fem1,3 %1,7 %1 991 00038 %
Yle yhteensä44,2 %37,9 %4 394 00084 %
MTV317,1 %22,8 %4 063 00078 %
Sub3,1 %3,7 %2 856 00055 %
AVA1,7 %1,8 %2 021 00039 %
C More Total1,6 %0,8 %612 00012 %
MTV yhteensä23,5 %29,1 %4 336 00083 %
Nelonen9,6 %12,3 %3 849 00074 %
Jim2,6 %2,5 %2 448 00047 %
Liv2,5 %2,3 %2 384 00046 %
Hero1,2 %1,6 %1 558 00030 %
Nelosen maksukanavat0,8 %1,0 %423 0008 %
Nelonen Media yhteensä16,6 %19,6 %4 173 00080 %
TV52,5 %2,7 %2 303 00044 %
Kutonen1,5 %1,5 %1 758 00034 %
Frii1,4 %1,3 %1 305 00025 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %248 0005 %
TLC0,7 %0,6 %915 00018 %
Warner Bros. Discovery6,6 %6,3 %2 976 00057 %
STAR Channel2,7 %2,1 %2 283 00044 %
National Geographic Channel1,3 %0,9 %869 00017 %
Disney Finland3,9 %3,0 %2 505 00048 %
Music TV0,3 %0,2 %274 0005 %
Muut4,9 %3,8 %1 842 00035 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 792 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.