Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - toukokuu 2017
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 226 000
Viikot: 1-21/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 786 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 12 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 1 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,1 %24,9 %3 799 00073 %
Yle TV211,6 %8,0 %3 774 00072 %
Yle Teema2,1 %2,5 %2 226 00043 %
Yle Fem1,3 %1,6 %1 909 00037 %
Yle yhteensä43,1 %37,1 %4 367 00084 %
MTV317,8 %23,2 %4 067 00078 %
Sub3,0 %3,6 %2 783 00053 %
AVA1,7 %1,7 %1 975 00038 %
C More Total2,0 %1,4 %645 00012 %
MTV yhteensä24,5 %29,9 %4 335 00083 %
Nelonen9,6 %12,3 %3 826 00073 %
Jim2,6 %2,5 %2 426 00046 %
Liv2,5 %2,4 %2 374 00045 %
Hero1,3 %1,6 %1 552 00030 %
Nelosen maksukanavat0,7 %0,8 %401 0008 %
Nelonen Media yhteensä16,6 %19,6 %4 154 00080 %
TV52,5 %2,7 %2 281 00044 %
Kutonen1,6 %1,5 %1 756 00034 %
Frii1,3 %1,3 %1 305 00025 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %247 0005 %
TLC0,7 %0,6 %935 00018 %
Warner Bros. Discovery6,6 %6,3 %2 968 00057 %
STAR Channel2,6 %2,0 %2 245 00043 %
National Geographic Channel1,5 %1,1 %989 00019 %
Disney Finland4,1 %3,1 %2 507 00048 %
Music TV0,3 %0,2 %273 0005 %
Muut4,7 %3,7 %1 821 00035 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 786 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.