Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - toukokuu 2017
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 859 000
Viikot: 1-21/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 450 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 15 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 10 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,7 %25,3 %3 657 00075 %
Yle TV211,2 %8,0 %3 523 00073 %
Yle Teema2,2 %2,5 %2 189 00045 %
Yle Fem1,2 %1,6 %1 849 00038 %
Yle yhteensä43,4 %37,4 %4 083 00084 %
MTV317,9 %23,3 %3 859 00079 %
Sub3,0 %3,6 %2 686 00055 %
AVA1,7 %1,7 %1 941 00040 %
C More Total2,0 %1,3 %601 00012 %
MTV yhteensä24,6 %29,9 %4 089 00084 %
Nelonen9,3 %12,1 %3 589 00074 %
Jim2,6 %2,5 %2 360 00049 %
Liv2,6 %2,4 %2 309 00048 %
Hero1,3 %1,6 %1 527 00031 %
Nelosen maksukanavat0,6 %0,8 %368 0008 %
Nelonen Media yhteensä16,4 %19,4 %3 895 00080 %
TV52,5 %2,7 %2 219 00046 %
Kutonen1,6 %1,5 %1 709 00035 %
Frii1,4 %1,3 %1 287 00026 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %241 0005 %
TLC0,7 %0,6 %915 00019 %
Warner Bros. Discovery6,7 %6,4 %2 866 00059 %
STAR Channel2,5 %2,0 %2 118 00044 %
National Geographic Channel1,5 %1,1 %962 00020 %
Disney Finland4,0 %3,1 %2 367 00049 %
Music TV0,3 %0,2 %270 0006 %
Muut4,6 %3,6 %1 740 00036 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 450 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.