Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - toukokuu 2017
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 381 000
Viikot: 1-21/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 156 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 58 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 8 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,7 %25,0 %1 769 00074 %
Yle TV212,1 %8,8 %1 719 00072 %
Yle Teema2,3 %2,7 %1 107 00046 %
Yle Fem1,2 %1,6 %900 00038 %
Yle yhteensä43,3 %38,0 %1 972 00083 %
MTV315,3 %20,3 %1 845 00077 %
Sub3,3 %4,0 %1 367 00057 %
AVA1,1 %1,2 %889 00037 %
C More Total2,8 %1,9 %348 00015 %
MTV yhteensä22,5 %27,4 %1 965 00083 %
Nelonen8,9 %11,4 %1 743 00073 %
Jim2,7 %2,6 %1 202 00050 %
Liv1,6 %1,5 %1 054 00044 %
Hero1,4 %1,9 %811 00034 %
Nelosen maksukanavat0,9 %1,3 %230 00010 %
Nelonen Media yhteensä15,5 %18,7 %1 887 00079 %
TV52,9 %3,1 %1 156 00049 %
Kutonen2,3 %2,2 %959 00040 %
Frii1,1 %1,1 %640 00027 %
The Discovery Channel0,7 %0,5 %145 0006 %
TLC0,4 %0,3 %426 00018 %
Warner Bros. Discovery7,4 %7,2 %1 460 00061 %
STAR Channel3,0 %2,3 %1 128 00047 %
National Geographic Channel2,0 %1,5 %558 00023 %
Disney Finland5,0 %3,8 %1 255 00053 %
Music TV0,5 %0,3 %154 0006 %
Muut5,9 %4,6 %960 00040 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 156 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.