Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - toukokuu 2017
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 356 000
Viikot: 1-21/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 260 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 42 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 14 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,9 %9,9 %898 00066 %
Yle TV211,1 %8,0 %930 00069 %
Yle Teema1,3 %1,4 %425 00031 %
Yle Fem0,8 %1,0 %332 00024 %
Yle yhteensä24,1 %20,3 %1 113 00082 %
MTV318,0 %22,4 %1 064 00078 %
Sub5,5 %6,5 %771 00057 %
AVA2,2 %2,5 %508 00037 %
C More Total2,1 %1,3 %156 00011 %
MTV yhteensä27,8 %32,7 %1 150 00085 %
Nelonen14,7 %18,1 %1 011 00075 %
Jim4,5 %4,1 %678 00050 %
Liv4,3 %3,7 %641 00047 %
Hero1,7 %2,0 %397 00029 %
Nelosen maksukanavat0,9 %1,3 %119 0009 %
Nelonen Media yhteensä26,1 %29,3 %1 113 00082 %
TV54,2 %4,3 %628 00046 %
Kutonen2,5 %2,3 %472 00035 %
Frii1,3 %1,1 %294 00022 %
The Discovery Channel0,7 %0,5 %75 0006 %
TLC1,4 %1,1 %251 00019 %
Warner Bros. Discovery10,1 %9,2 %839 00062 %
STAR Channel4,3 %3,2 %628 00046 %
National Geographic Channel2,0 %1,4 %271 00020 %
Disney Finland6,3 %4,7 %709 00052 %
Music TV0,7 %0,4 %119 0009 %
Muut4,8 %3,5 %415 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 260 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.