Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - toukokuu 2017
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 456 000
Viikot: 1-21/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 409 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 26 t 51 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 50 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,8 %24,6 %1 339 00092 %
Yle TV210,8 %8,2 %1 225 00084 %
Yle Teema2,4 %2,7 %906 00062 %
Yle Fem1,4 %1,7 %768 00053 %
Yle yhteensä42,4 %37,3 %1 382 00095 %
MTV317,2 %22,4 %1 309 00090 %
Sub2,9 %3,4 %953 00065 %
AVA1,8 %1,8 %756 00052 %
C More Total2,2 %1,5 %236 00016 %
MTV yhteensä24,1 %29,2 %1 344 00092 %
Nelonen9,0 %11,4 %1 212 00083 %
Jim2,4 %2,2 %853 00059 %
Liv2,5 %2,5 %857 00059 %
Hero1,6 %2,0 %653 00045 %
Nelosen maksukanavat0,7 %0,9 %147 00010 %
Nelonen Media yhteensä16,3 %19,0 %1 289 00089 %
TV52,9 %3,0 %867 00060 %
Kutonen1,9 %1,8 %702 00048 %
Frii1,6 %1,5 %557 00038 %
The Discovery Channel0,6 %0,4 %102 0007 %
TLC0,6 %0,5 %370 00025 %
Warner Bros. Discovery7,7 %7,3 %1 049 00072 %
STAR Channel2,5 %2,1 %794 00055 %
National Geographic Channel1,8 %1,3 %404 00028 %
Disney Finland4,3 %3,4 %873 00060 %
Music TV0,2 %0,2 %77 0005 %
Muut5,0 %3,8 %655 00045 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 409 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.