Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - kesäkuu 2017
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 456 000
Viikot: 1-26/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 402 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 25 t 38 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 41 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,9 %24,8 %1 330 00091 %
Yle TV210,6 %8,3 %1 203 00083 %
Yle Teema2,5 %2,7 %883 00061 %
Yle Fem1,3 %1,7 %736 00051 %
Yle yhteensä42,3 %37,5 %1 373 00094 %
MTV316,8 %21,7 %1 293 00089 %
Sub2,9 %3,4 %928 00064 %
AVA1,8 %1,9 %734 00050 %
C More Total2,3 %1,6 %230 00016 %
MTV yhteensä23,8 %28,6 %1 330 00091 %
Nelonen8,9 %11,1 %1 188 00082 %
Jim2,4 %2,2 %830 00057 %
Liv2,7 %2,7 %847 00058 %
Hero1,7 %2,2 %658 00045 %
Nelosen maksukanavat0,7 %0,8 %140 00010 %
Nelonen Media yhteensä16,3 %19,0 %1 275 00088 %
TV52,9 %3,1 %851 00058 %
Kutonen2,0 %1,9 %701 00048 %
Frii1,7 %1,5 %553 00038 %
The Discovery Channel0,5 %0,4 %95 0007 %
TLC0,6 %0,5 %380 00026 %
Warner Bros. Discovery7,8 %7,4 %1 038 00071 %
STAR Channel2,6 %2,2 %777 00053 %
National Geographic Channel2,0 %1,4 %433 00030 %
Disney Finland4,6 %3,6 %866 00059 %
Music TV0,2 %0,2 %76 0005 %
Muut4,9 %3,7 %642 00044 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 402 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.