Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - kesäkuu 2017
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 226 000
Viikot: 1-26/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 737 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 15 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 54 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,4 %25,3 %3 744 00072 %
Yle TV211,3 %8,2 %3 684 00070 %
Yle Teema2,2 %2,5 %2 163 00041 %
Yle Fem1,2 %1,6 %1 829 00035 %
Yle yhteensä43,1 %37,5 %4 300 00082 %
MTV317,4 %22,6 %3 973 00076 %
Sub3,0 %3,6 %2 690 00051 %
AVA1,7 %1,7 %1 921 00037 %
C More Total2,0 %1,4 %632 00012 %
MTV yhteensä24,2 %29,4 %4 257 00081 %
Nelonen9,4 %11,9 %3 721 00071 %
Jim2,6 %2,5 %2 367 00045 %
Liv2,6 %2,5 %2 327 00045 %
Hero1,4 %1,7 %1 555 00030 %
Nelosen maksukanavat0,6 %0,8 %373 0007 %
Nelonen Media yhteensä16,6 %19,5 %4 080 00078 %
TV52,5 %2,7 %2 240 00043 %
Kutonen1,7 %1,6 %1 745 00033 %
Frii1,4 %1,3 %1 302 00025 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %230 0004 %
TLC0,7 %0,6 %965 00018 %
Warner Bros. Discovery6,7 %6,4 %2 933 00056 %
STAR Channel2,7 %2,1 %2 188 00042 %
National Geographic Channel1,7 %1,2 %1 063 00020 %
Disney Finland4,3 %3,3 %2 474 00047 %
Music TV0,4 %0,2 %271 0005 %
Muut4,7 %3,7 %1 798 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 737 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.