Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - kesäkuu 2017
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 657 000
Viikot: 1-26/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 428 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 27 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 56 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,5 %25,6 %1 917 00072 %
Yle TV210,4 %7,3 %1 868 00070 %
Yle Teema2,1 %2,3 %1 063 00040 %
Yle Fem1,3 %1,6 %930 00035 %
Yle yhteensä43,2 %36,9 %2 206 00083 %
MTV319,8 %25,2 %2 064 00078 %
Sub2,8 %3,2 %1 309 00049 %
AVA2,3 %2,3 %1 039 00039 %
C More Total1,3 %0,8 %267 00010 %
MTV yhteensä26,2 %31,5 %2 201 00083 %
Nelonen9,7 %12,5 %1 902 00072 %
Jim2,5 %2,4 %1 155 00043 %
Liv3,6 %3,4 %1 261 00047 %
Hero1,3 %1,5 %727 00027 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,4 %142 0005 %
Nelonen Media yhteensä17,4 %20,3 %2 090 00079 %
TV52,3 %2,4 %1 069 00040 %
Kutonen1,0 %0,9 %757 00028 %
Frii1,6 %1,5 %652 00025 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %92 0003 %
TLC1,0 %0,8 %514 00019 %
Warner Bros. Discovery6,1 %5,7 %1 435 00054 %
STAR Channel2,2 %1,8 %1 017 00038 %
National Geographic Channel1,1 %0,8 %446 00017 %
Disney Finland3,3 %2,6 %1 155 00043 %
Music TV0,3 %0,2 %114 0004 %
Muut3,5 %2,8 %806 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 428 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.