Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - heinäkuu 2017
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 657 000
Viikot: 1-30/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 398 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 41 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 49 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,6 %25,9 %1 886 00071 %
Yle TV210,2 %7,4 %1 822 00069 %
Yle Teema2,1 %2,3 %1 028 00039 %
Yle Fem1,2 %1,6 %900 00034 %
Yle yhteensä43,2 %37,2 %2 170 00082 %
MTV319,2 %24,3 %2 016 00076 %
Sub2,7 %3,2 %1 265 00048 %
AVA2,3 %2,3 %1 014 00038 %
C More Total1,4 %0,9 %267 00010 %
MTV yhteensä25,6 %30,7 %2 159 00081 %
Nelonen9,5 %12,1 %1 851 00070 %
Jim2,6 %2,5 %1 135 00043 %
Liv3,7 %3,6 %1 234 00046 %
Hero1,3 %1,6 %714 00027 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,4 %136 0005 %
Nelonen Media yhteensä17,5 %20,2 %2 051 00077 %
TV52,3 %2,3 %1 050 00040 %
Kutonen1,0 %1,0 %750 00028 %
Frii1,7 %1,6 %647 00024 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %87 0003 %
TLC1,1 %0,9 %522 00020 %
Warner Bros. Discovery6,3 %5,9 %1 421 00053 %
STAR Channel2,3 %1,9 %998 00038 %
National Geographic Channel1,2 %0,9 %463 00017 %
Disney Finland3,5 %2,8 %1 144 00043 %
Music TV0,3 %0,2 %112 0004 %
Muut3,7 %3,1 %805 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 398 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.