Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - heinäkuu 2017
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 356 000
Viikot: 1-30/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 231 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 23 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 3 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,9 %10,0 %855 00063 %
Yle TV211,1 %8,3 %882 00065 %
Yle Teema1,3 %1,4 %386 00028 %
Yle Fem0,7 %0,9 %297 00022 %
Yle yhteensä24,0 %20,6 %1 068 00079 %
MTV316,8 %21,0 %1 008 00074 %
Sub5,4 %6,4 %721 00053 %
AVA2,4 %2,7 %488 00036 %
C More Total2,3 %1,4 %159 00012 %
MTV yhteensä26,9 %31,5 %1 111 00082 %
Nelonen14,1 %17,2 %955 00070 %
Jim4,8 %4,4 %661 00049 %
Liv4,5 %4,0 %607 00045 %
Hero1,8 %2,2 %385 00028 %
Nelosen maksukanavat0,8 %1,1 %101 0007 %
Nelonen Media yhteensä26,0 %28,9 %1 074 00079 %
TV54,2 %4,2 %606 00045 %
Kutonen2,8 %2,6 %471 00035 %
Frii1,4 %1,2 %291 00021 %
The Discovery Channel0,7 %0,5 %67 0005 %
TLC1,5 %1,1 %258 00019 %
Warner Bros. Discovery10,6 %9,7 %819 00060 %
STAR Channel4,6 %3,6 %605 00045 %
National Geographic Channel2,5 %1,7 %307 00023 %
Disney Finland7,1 %5,4 %697 00051 %
Music TV0,8 %0,5 %118 0009 %
Muut4,7 %3,5 %403 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 231 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.