Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - heinäkuu 2017
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 859 000
Viikot: 1-30/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 364 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 32 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 56 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,1 %25,7 %3 558 00073 %
Yle TV210,9 %8,3 %3 373 00069 %
Yle Teema2,2 %2,5 %2 066 00043 %
Yle Fem1,2 %1,5 %1 714 00035 %
Yle yhteensä43,3 %38,0 %3 970 00082 %
MTV317,1 %21,9 %3 705 00076 %
Sub2,9 %3,5 %2 527 00052 %
AVA1,8 %1,8 %1 842 00038 %
C More Total2,1 %1,4 %592 00012 %
MTV yhteensä23,9 %28,6 %3 964 00082 %
Nelonen9,0 %11,5 %3 419 00070 %
Jim2,7 %2,6 %2 268 00047 %
Liv2,8 %2,7 %2 221 00046 %
Hero1,4 %1,8 %1 505 00031 %
Nelosen maksukanavat0,6 %0,7 %328 0007 %
Nelonen Media yhteensä16,5 %19,3 %3 773 00078 %
TV52,5 %2,7 %2 147 00044 %
Kutonen1,8 %1,7 %1 692 00035 %
Frii1,4 %1,4 %1 276 00026 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %212 0004 %
TLC0,8 %0,6 %966 00020 %
Warner Bros. Discovery6,9 %6,6 %2 810 00058 %
STAR Channel2,7 %2,2 %2 036 00042 %
National Geographic Channel1,8 %1,3 %1 080 00022 %
Disney Finland4,5 %3,5 %2 323 00048 %
Music TV0,4 %0,2 %264 0005 %
Muut4,6 %3,7 %1 712 00035 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 364 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.