Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - heinäkuu 2017
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 381 000
Viikot: 1-30/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 119 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 24 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 55 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,0 %25,3 %1 728 00073 %
Yle TV211,8 %9,3 %1 657 00070 %
Yle Teema2,3 %2,6 %1 052 00044 %
Yle Fem1,1 %1,4 %834 00035 %
Yle yhteensä43,2 %38,6 %1 921 00081 %
MTV314,7 %19,2 %1 777 00075 %
Sub3,2 %3,9 %1 299 00055 %
AVA1,1 %1,2 %845 00035 %
C More Total2,9 %2,0 %346 00015 %
MTV yhteensä21,9 %26,3 %1 911 00080 %
Nelonen8,8 %11,1 %1 670 00070 %
Jim2,8 %2,7 %1 162 00049 %
Liv1,7 %1,7 %1 018 00043 %
Hero1,5 %2,0 %801 00034 %
Nelosen maksukanavat0,8 %1,1 %204 0009 %
Nelonen Media yhteensä15,6 %18,5 %1 837 00077 %
TV52,8 %3,0 %1 123 00047 %
Kutonen2,5 %2,4 %959 00040 %
Frii1,2 %1,1 %636 00027 %
The Discovery Channel0,6 %0,5 %128 0005 %
TLC0,4 %0,3 %455 00019 %
Warner Bros. Discovery7,5 %7,3 %1 434 00060 %
STAR Channel3,1 %2,5 %1 091 00046 %
National Geographic Channel2,5 %1,8 %627 00026 %
Disney Finland5,6 %4,3 %1 237 00052 %
Music TV0,5 %0,3 %153 0006 %
Muut5,8 %4,6 %942 00040 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 119 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.