Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - heinäkuu 2017
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 117 000
Viikot: 1-30/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 080 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 34 t 55 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 59 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV142,1 %38,0 %1 065 00095 %
Yle TV211,1 %8,1 %962 00086 %
Yle Teema2,6 %3,1 %720 00064 %
Yle Fem1,4 %1,8 %626 00056 %
Yle yhteensä57,1 %51,0 %1 074 00096 %
MTV317,8 %23,3 %1 010 00090 %
Sub1,4 %1,5 %619 00055 %
AVA1,3 %1,1 %500 00045 %
C More Total1,6 %1,1 %145 00013 %
MTV yhteensä22,1 %26,9 %1 030 00092 %
Nelonen5,7 %7,8 %892 00080 %
Jim1,7 %1,7 %576 00052 %
Liv1,6 %1,6 %584 00052 %
Hero0,8 %1,1 %366 00033 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,5 %53 0005 %
Nelonen Media yhteensä10,2 %12,7 %949 00085 %
TV51,2 %1,3 %504 00045 %
Kutonen0,9 %0,8 %396 00035 %
Frii1,3 %1,3 %358 00032 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %36 0003 %
TLC0,4 %0,3 %236 00021 %
Warner Bros. Discovery3,9 %3,8 %658 00059 %
STAR Channel1,4 %1,2 %452 00041 %
National Geographic Channel1,1 %0,8 %242 00022 %
Disney Finland2,5 %2,0 %518 00046 %
Music TV0,2 %0,2 %38 0003 %
Muut4,0 %3,6 %507 00045 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 080 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.