Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - elokuu 2017
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 117 000
Viikot: 1-35/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 049 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 33 t 33 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 56 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV142,0 %37,7 %1 034 00093 %
Yle TV211,7 %9,2 %933 00084 %
Yle Teema2,5 %3,0 %689 00062 %
Yle Fem1,3 %1,8 %598 00054 %
Yle yhteensä57,6 %51,6 %1 043 00093 %
MTV317,5 %22,7 %977 00087 %
Sub1,3 %1,5 %592 00053 %
AVA1,3 %1,0 %477 00043 %
C More Total1,5 %1,0 %137 00012 %
MTV yhteensä21,7 %26,3 %997 00089 %
Nelonen5,6 %7,6 %858 00077 %
Jim1,7 %1,8 %559 00050 %
Liv1,7 %1,7 %562 00050 %
Hero0,8 %1,1 %352 00031 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,4 %50 0005 %
Nelonen Media yhteensä10,2 %12,6 %917 00082 %
TV51,2 %1,2 %488 00044 %
Kutonen0,9 %0,8 %380 00034 %
Frii1,3 %1,3 %344 00031 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %34 0003 %
TLC0,4 %0,3 %234 00021 %
Warner Bros. Discovery3,9 %3,8 %641 00057 %
STAR Channel1,4 %1,2 %433 00039 %
National Geographic Channel1,2 %0,9 %244 00022 %
Disney Finland2,5 %2,0 %501 00045 %
Music TV0,2 %0,2 %36 0003 %
Muut3,9 %3,5 %492 00044 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 049 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.