Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - elokuu 2017
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 456 000
Viikot: 1-35/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 351 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 44 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 30 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,9 %24,8 %1 276 00088 %
Yle TV211,4 %9,5 %1 147 00079 %
Yle Teema2,3 %2,5 %817 00056 %
Yle Fem1,2 %1,6 %673 00046 %
Yle yhteensä42,8 %38,5 %1 321 00091 %
MTV315,8 %20,3 %1 228 00084 %
Sub2,8 %3,3 %867 00060 %
AVA1,8 %1,9 %683 00047 %
C More Total2,2 %1,5 %219 00015 %
MTV yhteensä22,7 %27,0 %1 272 00087 %
Nelonen8,9 %10,9 %1 126 00077 %
Jim2,4 %2,2 %787 00054 %
Liv2,9 %3,0 %797 00055 %
Hero1,7 %2,2 %621 00043 %
Nelosen maksukanavat0,6 %0,7 %126 0009 %
Nelonen Media yhteensä16,5 %19,0 %1 221 00084 %
TV52,8 %3,0 %803 00055 %
Kutonen2,1 %2,0 %670 00046 %
Frii1,7 %1,6 %528 00036 %
The Discovery Channel0,5 %0,3 %83 0006 %
TLC0,6 %0,5 %378 00026 %
Warner Bros. Discovery7,9 %7,6 %992 00068 %
STAR Channel2,7 %2,3 %735 00050 %
National Geographic Channel2,3 %1,7 %450 00031 %
Disney Finland5,0 %4,1 %833 00057 %
Music TV0,2 %0,2 %72 0005 %
Muut4,8 %3,7 %618 00042 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 351 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.