Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - elokuu 2017
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 381 000
Viikot: 1-35/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 054 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 36 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 53 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,0 %25,2 %1 673 00070 %
Yle TV212,8 %10,7 %1 610 00068 %
Yle Teema2,2 %2,5 %1 000 00042 %
Yle Fem1,1 %1,4 %789 00033 %
Yle yhteensä44,0 %39,7 %1 863 00078 %
MTV314,3 %18,6 %1 708 00072 %
Sub3,1 %3,8 %1 242 00052 %
AVA1,1 %1,1 %809 00034 %
C More Total2,8 %1,9 %337 00014 %
MTV yhteensä21,3 %25,5 %1 844 00077 %
Nelonen8,7 %10,8 %1 602 00067 %
Jim2,8 %2,7 %1 118 00047 %
Liv1,7 %1,7 %976 00041 %
Hero1,4 %2,0 %768 00032 %
Nelosen maksukanavat0,8 %1,0 %192 0008 %
Nelonen Media yhteensä15,4 %18,2 %1 771 00074 %
TV52,7 %2,9 %1 077 00045 %
Kutonen2,5 %2,5 %928 00039 %
Frii1,2 %1,1 %610 00026 %
The Discovery Channel0,6 %0,4 %120 0005 %
TLC0,4 %0,3 %447 00019 %
Warner Bros. Discovery7,5 %7,3 %1 387 00058 %
STAR Channel3,1 %2,5 %1 049 00044 %
National Geographic Channel2,6 %1,9 %631 00026 %
Disney Finland5,7 %4,4 %1 198 00050 %
Music TV0,5 %0,3 %148 0006 %
Muut5,6 %4,5 %911 00038 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 054 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.